ОБЩИНСКИЯТ СЪВЕТ ОБЯВЯВА ПРОЦЕДУРА ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕ НА 30 СЪДЕБНИ ЗАСЕДАТЕЛИ ЗА РАЙОНЕН СЪД - ЛОМ
В изпълнение на Решение № 197 от Протокол № 22/20.12.24 г. на Общински съвет – Лом, избраната Временна комисия на основание чл. 68, ал. 1 от Закона за съдебната власт (ЗСВ) открива процедура за определяне на 30 (тридесет) съдебни заседатели за Районен съд – Лом и кани заинтересованите лица, отговарящи на изискванията на чл. 67, ал. 1 от ЗСВ, да подадат заявление, към което да приложат документи, доказващи изпълнението на изискванията на закона.
Изисквания към кандидатите
Съгласно чл. 67, ал. 1 и 3 от ЗСВ, за да бъде определено едно лице за съдебен заседател трябва да отговаря на следните изисквания:
- Да е дееспособен български гражданин;
- Да е на възраст от 21 до 68 години;
- Да има настоящ адрес в община, която попада в рамките на съдебния район на съда, за който кандидатства;
- Да има завършено най-малко средно образование;
- Да не е осъждан за умишлено престъпление, независимо от реабилитацията;
- Да не страда от психически заболявания.
- Да не е съдебен заседател в друг съд;
- Да не е общински съветник от съдебния район, за който е избран;
- Да не участва в ръководството на политическа партия, коалиция или организация с политически цели;
- Да не работи в съд, прокуратура, следствени органи, Министерството на вътрешните работи или в други органи от системата за национална сигурност, намиращи се в съдебния район, за който е избран.
Според чл.68, ал. 5 от ЗСВ, най-малко 10 на сто от лицата, които се включват в списъка на допуснатите кандидати, трябва да са с квалификация в областта на педагогиката, психологията и социалните дейности.
Необходими документи за кандидатстване
Съгласно чл. 7а от Наредба № 7 от 20.09.2017 г. за съдебните заседатели и чл.68, ал.3 от ЗСВ, кандидатите за съдебни заседатели подават в деловодството на Общински съвет – Лом:
- Заявление за участие в процедура за определяне на съдебни заседатели - по образец (Приложение 1)
- Декларация по чл.67, ал.3 от ЗСВ - (Приложение 2)
- Писмено съгласие по чл.68, ал.3, т.7 от ЗСВ (Приложение 3)
- Образец на лица за препоръки по чл.68, ал.3, т.5 от ЗСВ (Приложение 4)
- Подробна автобиография, подписана от кандидата;
- Нотариално заверено копие от диплома за завършено образование;
- Медицинско удостоверение, че лицето не страда от психическо заболяване;
- Мотивационно писмо;
- Документ за извършена проверка по реда на Закона за достъп и разкриване на документите и за обявяване на принадлежност на български граждани към Държавна сигурност и разузнавателните служби на Българската народна армия, ако са родени преди 16 юли 1973 г.
Място и срок за подаване на документите
Заявленията и приложените към тях документи могат да се подадат всеки работен ден от 08.00 до 17.00 ч., в срок до 31.01.2025 г. включително, в сградата на Община Лом, деловодство на Общински съвет – Лом, ул. „Дунавска“ № 12.
На основание чл. 68, ал. 5 от ЗСВ списъкът на допуснатите до участие кандидати, заедно с техните автобиографии, мотивационни писма и препоръки и документи за извършена проверка по реда на Закона за достъп и разкриване на документите и за обявяване на принадлежност на български граждани към Държавна сигурност и разузнавателните служби на Българската народна армия, се публикуват на интернет страницата на Община Лом – www.lom.bg, раздел „Общински съвет“.
Документ за извършена проверка по реда на Закона за достъп и разкриване на документите и за обявяване на принадлежност на български граждани към Държавна сигурност и разузнавателните служби на Българската народна армия, ако са родени преди 16 юли 1973 г. по ред и условия, посочени в сайта на Комисия за разкриване на документите и за обявяване на принадлежност на български граждани към държавна сигурност и разузнавателните служби на Българската народна армия, като допълнителна информация могат да получат на адрес:
СОФИЯ 1000
ул. „Врабча“ №1, ет.2, ст.2
тел. 02 800 4506
Забележка: Кандидатите, които вече притежават документ за извършена проверка по реда на ЗДРДОПБГДСРСБНА представят същия. Не е необходимо издаване на нов.
Образецът на заявление може да бъде изтеглено от тук: https://comdos.bg/obsluzhvane-na-grazhdani/blanki (Приложение 2 – проверка за принадлежност)
Повече информация за процедурата ще намерите тук: https://comdos.bg/obsluzhvane-na-grazhdani/zayavleniya
Начин и ред за провеждане на процедурата
С Решение №197 от Протокол №22/20.12.24 г. на Общински съвет – Лом, е избрана Временна комисия, която да извърши проверка на документите и да проведе изслушване на кандидатите за съдебни заседатели за Районен съд - Лом.
Списъкът на допуснатите до участие кандидати, заедно с техните автобиографии, мотивационни писма, препоръки и документи за извършена проверка по реда на ЗДРДОПБГДСРСБНА, се публикуват на интернет страницата на Община Лом – www.lom.bg, раздел „Общински съвет“ най-малко 14 дни преди датата на изслушването им. Най-малко 10 на сто от лицата, които се включват в списъка, трябва да са с квалификация в областта на педагогиката, психологията и социалните дейности
Временната комисия изслушва всеки от допуснатите кандидати в публично заседание, като всеки член на Общински съвет - Лом може да задава въпроси.
Не по-късно от три работни дни преди изслушването юридически лица с нестопанска цел, определени за извършване на общественополезна дейност, могат да представят на Общински съвет – Лом становища за кандидата, включващи и въпроси, които да му бъдат поставяни. Анонимни становища и сигнали не се разглеждат.
След проведеното от Временната комисия изслушване, се съставя доклад за протичането му, който се предоставя на Общински съвет - Лом в 7-дневен срок преди гласуването и се публикува на интернет страницата на Община Лом – www.lom.bg, раздел „Общински съвет“ заедно с протокола от изслушването.
Общински съвет - Лом в публично заседание с мнозинство, повече от половината от присъстващите членове определя кандидатите за съдебни заседатели.
Временна комисия към Общински съвет – Лом